Csak cukkinis krumplipüré maradt tegnapról, jó, én megenném, de nem csak én leszek, kettőnknek az adag meg kevés magában, köretként okés lenne, jó, legyen köret. De mit adjak mellé? Egy fél csirkemell van csak hűtőben, az is kevés lenne... és már csak fél órám van... Legyen pipiropogós!

Felrögzítettem az asztalra a nemrég vásárolt húsdarálómat; ideje avatni, a kés éles, különben is hűtőben volt eddig, jónak kell lennie. Nagyobb darabokra vágtam a csirkemellet, meg megpucoltam egy fej hagymát, és előbb a húst, majd a könnyeztetőt lehajtottam a darálón.

Só (füstölt só, ilyen tölgyfafüstös vacak, megérte az árát), mozsárban apróra tört tarkabors, kis hámozott, szintén mozsárban tört mandula, esetleg paprika, ha valaki akarja, én nem akartam, oké, a fűszerezés megvolt. Beleütöttem még egy egész tojást, és szórtam hozzá burgonyapelyhet (neeem, nem a krumplipüréport, ez tényleg csak szárított burgonya, liszt helyett beválik), összegyúrtam.

Egy serpenyőben tisztított vajat hevítettem, egészségmániások helyettesíthetik olívaolajjal, hedonisták liba- vagy kacsazsírral, sehogy nem kell sok, aztán a tenyérnyire, max. egy centi vastagra lapított pogácsákat belefektettem. Oldalanként olyan 3-4 perc kell neki, pirosra, ropogósra sül a külseje, belül fehér, puha és csirkeízű. A cukkinis burgonyapüré nagyon ment hozzá, de más zöldséggel is el tudom képzelni.

Gyors, elég egyszerű. A mosogatást meg hagytam kicsit későbbre, mert megjött a vendég...

...ízlett neki. És elég volt kettőnknek. A nap első étkezéseként is.

Szerző: malkavitamin ventrueknak  2009.08.11. 17:41 Szólj hozzá!

Címkék: csirke gyors vaj

A bejegyzés trackback címe:

https://malkavitaminventrueknak.blog.hu/api/trackback/id/tr741397456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása