Szóval, a szüret az egy piszok dolog. Jó buli is lehetne, ha elegen lennénk hozzá, de nem, nem vagyunk, így aztán érdekes keveréke lesz a cipekedésnek, egymás kezét elvágásnak, darázsra markolásnak. A derékfájásnak.

Közben persze jó is van, mama folyton tömi az ember lányát, eszméletlenül finom pogácsa, diós és mákos, könnyű kalács, hideg sült csirkecomb hagymával és uborkával, meg hamisgulyás házi paprikával a szokványos menü. És mivel tökös legény vagyok, mint leányzó, ott a kötelező (két) feles a papa készítéséből. A diólikőr az én választásom, nem édes, de legalább üt. Menet közben hideg ital a fröccs és a sör. Lenne szörp is, de azt a húgaim elisszák előlem.

No mindegy. Mert a darálással, muszkolással, meregetéssel teli nap végén kapok egy üveg szűrt mustot, a második eresztésből. Teljesen természetes, és állatira édes, idén 20 fokos lett a must. Meginni csak magában kár lenne. Különben is ihattam annyit szüret közben, amennyit nem szégyelltem (azért jelzem, nem csak miattam lett tíz literrel kevesebb!).

Kaptam még gyönyörű, nagyszemű, érett kardinált, meg cserszegi fűszerest (talán), jó pár fürttel, pedig próbáltam kicselezni a mamát, minek nekem annyi, egy része át is került Bálinthoz:D. Hazahoztam, és már tudtam is, mi lesz belőle.

Egy csomag túró, lágy vaj, cukor, zselatin, hat tojás, liszt, darált dió (második avatása az új húsdarálómnak), rózsavíz, csipet szódabikarbóna.

Alapnak összeraktam egy rózsavizes piskótát (lehet köpködni), dióval dúsítottam, meg narancsvirággal, és megsütöttem. Amíg a piskóta készült, addig cukorral, vajjal kikevertem a túrót, és kevertem bele jól megmosott, apróra vágott, kimagozott kardinált.

A kivett piskótát kiemeltem a tepsiből, a tetejére kentem a túrókrémet, aztán nekiláttam elkészíteni a tükröt a tetejére. Az átszűrt, pici mézzel ízesített mustot felforraltam, majd lassan bugyogva belekevertem a zselatinport, és amikor kész lett, a szintén kicsi darabokba vágott cserszegi fűszerest. Fehér szőlőt, na. A zselé kicsit legyen sűrű, különben cseszhetem, mert lefolyik mindenhova. Lehet ebbe is egy kicsi rózsavizet tenni, nem rontja el. A túró tetejére öntöttem, szétkentem, megvártam, amíg kihűl, és beraktam a hűtőbe. Két óra azért szerintem kell neki, utána kivéve szeletelhető...

És szégyen-gyalázat, de elfelejtettem lefotózni. Ráadásul hamar elfogyott....
Szerző: malkavitamin ventrueknak  2009.09.21. 17:23 Szólj hozzá!

Címkék: szüret túró szőlő piskóta sütemény must

A bejegyzés trackback címe:

https://malkavitaminventrueknak.blog.hu/api/trackback/id/tr641397399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása